Aghju travagliatu nantu à cumu a mente travaglia in relazione à a cuscenza da a fine di l'anni XNUMX. A cosa chì m'hà sorpresu di più in prima hè chì noi, l'omu, vivemu in una mente genetica. Cù sta spressione, vogliu dì chì in noi ùn ci hè micca solu a linea ereditaria fisica trasmessa cù DNA, ma ancu una linea ereditaria mentale, chì soprattuttu cuntene i ricordi di i nostri antenati materni è paterni: una mente di cuntenutu geneticu cumpostu di miliardi di ricordi. . L'altra cosa ch'e aghju scupertu hè chì sti ricordi ùn sò micca solu umani, ma ancu animali, vegetali, minerali è d'urighjini ancu più remoti, è chì eredimu tutta l'esperienza ch'elli cuntenenu.
ricordi genetichi
Ci hè trè fatturi chì determinanu u tipu di DNA è a mente genetica chì ognunu di noi riceve: prima di tuttu, u cuntenutu di i ricordi diretti di i nostri genitori, chì cuntenenu u registru di cumu si reagiscenu à l'ambienti in u quali anu campatu in tutta a so vita. a vita, in segundu a cumpusizioni di a so mente genetica è infine l'emozioni chì anu sperimentatu durante l'attu sessuale durante a nostra cuncepimentu. Cuncepimentu hè in fattu un avvenimentu decisivu per definisce quali tipi di ricordi genetichi formanu e parti cellulari è mentali di l'embriione, vale à dì u bagagliu mentale chì camparà cun noi finu à a nostra morte (esattamente cum'è l'ADN). Aghju appiicatu u metudu di ricerca chì porta u mo nome à u travagliu ch'e aghju fattu cù e persone dapoi u 1986, è aghju pussutu verificà u fundamentu di ciò chì affirmu.
Vi daraghju un esempiu: quandu durante u rapportu sessuale a donna ùn vole micca sessu mentre l'omu face, l'energii femminili ùn sò micca in a so forza massima, à u cuntrariu di i maschili. Scontru in l'emozioni di i futuri genitori è unendu cum'è u gamete maschile è femminile, sti dui energie creanu un embriione chì ùn averà micca energie equilibrate in ellu. A mente genetica risponde à u tipu d'emozioni sentiti da i partenarii prima, durante è dopu a relazione sessuale, attivendu u so bagagliu ambientale è geneticu, per chì tutti i ricordi di l'antenati materni nati cù poca energia femina si uniscenu formanu a parte mentale di l'embriione inseme cù i ricordi di l'antenati paterni nati cù forti energie masculine.
Stu sbilanciamentu energeticu trà e energie masculine è femine determinarà un vacu d'amore in a parte femminile di a persona, un vacu chì serà sentitu da ella è sperimentatu in tutte e fasi di a vita cum'è una forma di incompletezza interna chì pruvucarà cunflitti, prima di tuttu perchè andarà in permanenza in cerca di parsoni capaci di alimentà quellu viotu chì si sente drentu : amichi d’infanzia è partenarii da l’adulescenza.
Ogni volta chì l'individuu sperienze un cunflittu emutivu, a so mente genetica aghjunghje à l'emozioni chì sente in u prisente i ricordi di i so antenati chì anu sperimentatu un cunflittu simili, ma questu succederà senza ch'ellu si sà. In u risultatu, a persona si senterà un disagio è un viotu in sè stessu chì diventerà più è più prufonda finu à ch'ellu diventa più è più aridu in i sentimenti, trasfurmendu a so vita emotiva in un desertu.
A mente genetica ùn hè micca intelligente è ùn distingue micca trà ciò chì a persona sperimenta avà è ciò chì i so antenati anu sperimentatu anni o seculi fà: hè cum'è a basa di dati di un immensu computer chì reagisce à ciò chì registra in u presente attraendu, incorporendu è aghjunghjendu. i vari ricordi inseme senza distinzione di tempu.
A parsona, inconsciente di ciò chì a so mente face in ellu, vive nantu à sè stessu i pinsamenti, l'emozioni, l'umore è e scelte dighjà vissuti da i so antenati, diventendu u so ripetitore. In tuttu stu mekanismu, a cuscenza (vale à dì, a capacità di discernisce) ùn esiste micca, perchè quandu a mente genetica hè in u travagliu, a cuscenza hè struitu o suppressa da u cuntenutu negativu presente in i ricordi di l'antenati. Hè impurtante di nutà chì sti ricordi anu ancu registratu ciò chì era pusitivu in a vita di l'antenati genetichi, ma ciò chì deve esse veramente capitu è trasfurmatu sò e so esperimenti negativi, cum'è questi sò quelli chì creanu soffrenu è un sensu di fallimentu.
meccanica mentale
Aghjunghjendu u cuntenutu emutivu passatu à i prisenti hè un esempiu tipicu di "meccanica mentale". Per "meccanica mentale" intesu a manera in quale l'energia mentale funziona, cumu hè impressuata da l'esperienze ch'ella campa è cumu si prupuni continuamente senza chì nimu l'impedisce.
Solu a cuscenza pò piantà un mecanismu mentale à u mumentu chì diventa cuscenza di cumu si travaglia. Altrimenti soffre l'effetti continuamente: pudemu capisce bè osservendu ogni volta chì ripetemu attitudini è cumpurtamenti inconsistenti cù u rispettu di u cuntestu di vita di u mumentu, spessu dictatu da cuntenuti genetichi emutivu. A mente genetica, infatti, cù u so cumpurtamentu autumàticu impedisce à a cuscenza di a cuscenza di sè stessu.
A meccanica mentale travaglia in listessa manera per tutti l'omu è tutti i filmi di vita di a nostra sperienza attache à elli: questu hè u mutivu per quessa ùn avemu mai statu capace di mudificà a so struttura. Avemu sempre guardatu à u cuntenutu di i filmi pruvendu à distingue ciò chì era sbagliatu da ciò chì era ghjustu, ma senza mai osservà a meccanica chì manteneva i filmi invariati è, dunque, senza pudè mai cambià veramente.
I ricordi di l'antenati chì ci anu furmatu à u cuncepimentu diventanu a nostra vita passata genetica. Per esempiu, se una persona soffre di una malatia genetica derivante da un antenatu vicinu o luntanu in u tempu, in più di avè a malatia fisica di l'antenatu hà ancu avè a so energia mentale, vale à dì, penserà, parlà, avè emozioni. è l'umore di l'antenatu. A memoria di l'antenatu, chì, cum'è aghju dettu, hè priva di cuscenza cum'è tutti i cuntenuti di a mente genetica è per quessa hè incapaci di diferenze trà i tempi diffirenti, invade u corpu di a persona "credendu" per esse sempre in u passatu.
U vissutu
Pigliemu un casu reale. Marcu, quand'ellu hè ghjuntu à mè, hà avutu prublemi di cumunicazione : ogni volta ch'ellu avia da parlà à qualchissia ch'ellu ùn sapia ch'ellu avia paura di sbaglià è d'esse ghjudicatu, si sentia bluccatu è preferia stà zittu. Tandu si giustificava dicendu ch’ellu li piaceva di più à sente ch’è parlà, ma ùn era vera perchè soffriva assai di ùn pudè sprimesi.
Quandu avemu principiatu un prugramma di travagliu cù u mo approcciu, a prima maghjina chì a so mente genetica hà mandatu era quella di a so nanna materna. Una piccula nanna cù i capelli corti, maritata cù un omu chì si cumportava cum'è un despota cun ella perchè ùn l'hà mai fatta parlà è, quand'ella pruvava, a sgridava sempre dicendula di zitta, ch'ella era una donna è ch'ella facia. ùn capisce nunda. A nanna si sentia dunque assai rabbia contr'à u so maritu... di listessa manera, Marcu, quand'ellu ùn si pudia fà capì, si risentiva cù quelli chì stava davanti à ellu, attribuendu à elli a culpa.
U stranu hè ch'ellu scontra sempre ghjente chì parlava assai è, ancu s'ellu vulia dì qualcosa, ùn pudia intervene, cum'è a nanna è u so maritu. U fattu chì sti cuincidenze sempre accadutu à ellu hè diventatu più chjaru mentre cuntinueghja cù u prugramma. À un certu puntu, infatti, a mente genetica li "mandò" i ricordi di un antenatu paternu ghjudicatu, turturatu è cundannatu à morte da un tribunale medievale. L'antenatu era statu ritruvatu culpèvule malgradu tuttu ciò ch'ellu avia pruvatu à dì in a so difesa : nimu l'avia cridutu è in fine s'era cessatu di cummattiri è s'era ghjustu à sente. Sta mimoria era l'urìgine di u prublema di Marcu, tantu chì, à pocu à pocu à osservà a vita di i so antenati, hà sappiutu infine capisce a radica di i so prublemi in a cumunicazione è soprattuttu a so propria attitudine, carattarizata prima da a brama di cumunicazione è dopu a paura è a rassegnazione, custretta à sente assai à l'altri è pocu à a so propria voce. I ricordi genetichi cuntenenu a film di vita chì ogni antenatu hà campatu, cumpresa a so morte.
Un altru mecanismu mentale hè chì, ogni volta chì i ricordi di i diversi antenati sò attivati perchè sò ricurdati da un avvenimentu presente, sò rinfurzati da a similarità. In u nostru esempiu, a spirienza di a persona cundannata (triggered da una cumunicazione Marco hà avutu in u prisente) hè simile à a memoria di un antenatu vicinu in u tempu (a nanna di Marco) chì avia un prublema simili (essa furzatu à ùn parlà). Quì, cù i ricordi genetichi di a nanna, i ricordi di l'antenatu cundannatu à morte piglianu forza è si stallanu più facilmente in u prisente di a persona viva, vale à dì Marcu, chì u cervellu traduce issi ricordi inconsapevoli riproponendu tuttu u cuntenutu è facennu campà, scunnisciutu di tuttu u miccanisimu, infelicità è insatisfaction micca u so.
A cunniscenza di u funziunamentu di a mente genetica hè assai impurtante perchè, ancu s'è a mente umana hè custituita da innumerevoli strati, per cunnosce elli ùn pudemu mai ignurà a strata genetica per via di u rolu fundamentale chì ghjoca in a vita di ognunu. noi, datu chì hè ciò chì ereditemu à cuncepimentu.
Fiorella Rustici
Articulu publicatu in « Scienza è Sapienza n. 29